Среда, 14 ноября 2018 09:21

Новини Лозівської ОДПі від 14.11.2018

Автор
Оцените материал
(0 голосов)

І. Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області та органів ДФС України

Харківські юристи – податківці з початку року виграли 847 справ на суму майже 2 млрд. грн.

Протягом  січня – жовтня 2018 року судами розглянуті 1599 справ на суму 3 млрд. 863,3 млн. грн. На користь органів ДФС вирішені  847 справ на суму 1 млрд. 951,9 млн. грн., що складає 53 %  від кількості та майже   51 % від суми розглянутих судами справ.

За результатами розгляду судових справ за участі органів ДФС на користь Держави з початку 2018 року до бюджету надійшло 46 млн. грн.

Про затвердження нових форм документів

Лозівське управління ГУ ДФС у Харківської області інформує, що Акредитований центр сертифікації ключів інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) повідомив наступне. 
У зв’язку з набранням 07.11.2018 чинності Закону України від 05 жовтня 2017 року №2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» та з метою забезпечення стабільної роботи АЦСК ІДД ДФС наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 05 листопада 2018 року № 121 «Про затвердження форм реєстраційних документів для отримання електронних довірчих послуг» затверджено нові форми реєстраційних документів, а саме: 
-Договір про надання електронних довірчих послуг; 
-Реєстраційна картка для фізичної особи; 
-Реєстраційна картка для юридичної особи; 
-Додаток до Реєстраційної картки; 
-Заява про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа; 
-Додаток до заяви про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа.
Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису необхідно використовувати з 07 листопада 2018 року. 
Форми реєстраційних документів попереднього зразка приймалися віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС до 06 листопада 2018 року включно. 
Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів можна у розділі «Отримання послуг електронного цифрового підпису». 
Додатково повідомляємо, що починаючи 07.11.2018 фізичні особи та
СГ приватного права можуть отримати електронні довірчі послуги від АЦСК ІДД ДФС виключно за їх особистої присутності. 

 

Внесено зміни до форми податкової накладної та до Порядку заповнення податкової накладної  

Наказом Міністерства фінансів України від 17 вересня 2018 року № 763, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12 жовтня 2018 року за № 1157/32609 (далі – Наказ № 763) внесено зміни до наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року № 1307 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної» із змінами (далі – Порядок). 
 Зокрема, згідно змін, внесених Наказом № 763, у податковій накладній (далі – ПН) зазначається податковий номер платника ПДВ відповідно до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року № 1588 із змінам та доповненнями. 
 Рядок ПН «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта», передбачений для заповнення даних щодо отримувача (покупця), заповнюється у разі постачання товарів/послуг платнику ПДВ та у разі складання ПН відповідно до п. 10 Порядку. 
 Абзац другий пункту 7 Порядку доповнено словами «у рядках «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» та «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» зазначаються дані головного підприємства – платника податку». 
 В абзаці першому пункту 9 Порядку слова «а у рядку «індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» зазначається індивідуальний податковий номер оператора такої угоди» замінено словами «а у рядках, відведених для заповнення даних отримувача (покупця), зазначаються дані оператора такої угоди». 
 Наказ № 763 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 06.11.2018 № 85 і він набирає чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування, тобто 01 грудня 2018 року, крім абзацу другого п. 6 та п. 8 Змін до Порядку заповнення податкової накладної, затверджених цим Наказом, які набирають чинності з 01 січня 2020 року. 

 

Легалізація трудових відносин – це законодавчо закріплені права працюючих громадян сьогодні та гарантоване майбутнє завтра 

Питання виплати офіційної заробітної плати та офіційного працевлаштування дуже актуальна тема у нашому суспільстві. На данний час виплати заробітної плати в «конверті» та нелегальна робота стали, нажаль, нормою життя наших громадян та роботодавців. 
Кожному громадянину слід зрозуміти, що захистити себе він зможе тільки законним шляхом, і це можливо лише за умови належного оформлення трудових відносин з роботодавцем. 
Не варто забувати, що виплата заробітної плати без сплати встановлених податків і зборів є також грубим порушенням Законів України, яке підпадає під адміністративну та кримінальну відповідальності. 
Крім цього, виплата заробітної плати в «конвертах» та у розмірах, нижчих за мінімальні гарантії, по-перше, позбавляє наших громадян належного захисту, насамперед, належного розміру пенсійних виплат. 
По-друге, до місцевих бюджетів не надходять необхідні кошти, що безпосередньо відбивається на рівні життя і на розв`язанні безлічі соціальних проблем. Скорочується і фінансування соціальних статей з держбюджету. 
Тобто, легалізація зарплати та збільшення робочих місць не тільки вирішить проблему зайнятості населення, а надасть додаткові кошти для вирішення соціальних та побутових проблем територіальних громад. 
Фіскальна служба на теперішній час не ставить собі за ціль перевірити та оштрафувати. Для фіскальної служби найголовніше, що працівник був офіційно оформлений, соціально захищений, а з його заробітної плати сплачувались податки і збори. 
Все це мають добре усвідомлювати і роботодавці, і підприємці і наймані працівники.

 

Затверджено порядок надання довідки про відсутність заборгованості

Мінфін України наказом від 03 вересня 2018 року № 733 (далі – Наказ № 733) затвердило Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Порядок) (зареєстровано в Міністерстві юстиції України  27 вересня 2018 року за № 1102/32554).

Порядок розроблено з метою поліпшення обслуговування платників при наданні довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка)

Зокрема, для отримання Довідки платник подає відповідну заяву за вибором:

- у паперовій формі – до державної податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу. Якщо заяву подано до державної податкової інспекції, її передають до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу (далі – уповноважений орган);

- в електронній формі – на адресу уповноваженого органу через приватну частину «Електронного кабінету» з дотриманням вимог Законів «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».

Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання заяви органом, до якого її було подано.

Надається Довідка безоплатно за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у заяві.

Строк дії Довідки становить 10 календарних днів з дати її формування.

Наказом № 733 визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства доходів і зборів України від 10 жовтня 2013 року № 567 «Про затвердження Порядку видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 31 жовтня 2013 року за № 1842/24374.

Наказ № 733 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 19.10.2018 № 80.

Наказ № 733 набирає чинності з дня набрання чинності Законом України від 05 жовтня 2018 року № 2155-VІІІ «Про електронні довірчі послуги», але не раніше дня його офіційного опублікування, тобто 07.11.2018.

До уваги платників!

З 02.07.2018 змінено реквізити усіх рахунків для перерахування податків та зборів до державного та місцевих   бюджетів.

З оновленими рахунками можна ознайомитися  на суб-сайті «Територіальні органи ДФС у Харківській області» розділ «Бюджетні рахунки» підрозділ «Діючи рахунки».

Рахунки для зарахування надходжень до державного та місцевих бюджетів у 2018 році, які відкриті за МФО 851011 (ГУ ДКСУ у Харківській області), закриті 11.09.2018.

Кошти, які сплачені платниками після 11.09.2018 на рахунки за МФО 851011, повернені до установ банків органами держказначейства. Перевірити стан розрахунків за бюджетом можна через «електронний кабінет платника податків» або звернутись до ЦОП за місцем реєстрації (податкової адреси). З діючими рахунками можливо ознайомитись на суб-сайті ГУ ДФС у Харківській області у розділі «Бюджетні рахунки» за посиланням: http://kh.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/

 

Санкції за порушення трудового законодавства

Лозівське управління ГУ ДФС у Харківській області  звертає увагу підприємців на важливість ведення прозорого, соціально відповідального бізнесу, який не використовує тіньових схем оплати праці та чесно виконує свої зобов’язання перед державою та суспільством.

Недобросовісні роботодавці, що використовують працю неофіційно працевлаштованих громадян, ризикують отримати чималі штрафи за кожного неоформленого працівника, а саме:

- допуск неоформленого працівника до роботи (у т.ч. якщо оформили на неповний день, а працює весь день), - передбачає відповідальність у вигляді штрафу у розмірі 30 мінімальних заробітних плат, встановлених законом на 1 січня звітного року (за кожного робітника). У 2018 році – 111 690 гривень;

- виплата заробітної плати без нарахування і сплати ЄСВ та податків, - передбачає відповідальність у вигляді штрафу у розмірі 30 мінімальних заробітних плат, встановлених законом на 1 січня звітного року (за кожного робітника).
У 2018 році – 111 690 гривень;

- порушення встановлених державою гарантій оплати праці, - передбачає відповідальність у вигляді штрафу у розмірі 10 мінімальних заробітних плат, встановлених законом на 1 січня звітного року (за кожного робітника). У 2018 році – 37 230 гривень;

- недотримання пільг і гарантій, встановлених спеціальними Законом України від 25 березня 1992 року №2232 «Про військовий обов’язок і військову службу», Законом України від 12 грудня 1991 року №1975 «Про альтернативну (невійськову) службу», Законом України від 21 жовтня 1993 року №3543 «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», - передбачає відповідальність у вигляді штрафу у розмірі 10 мінімальних заробітних плат, встановлених законом на 1 січня звітного року (за кожного робітника). У 2018році – 37 230 гривень;

- порушення термінів виплати заробітної плати та інших платежів (більше ніж за один місяць), - передбачає відповідальність у вигляді штрафу у розмірі трьох мінімальних заробітних плат, встановлених законом на 1 січня звітного року. У 2018 році – 11 169 гривень;

- виплата заробітної плати та інших платежів не у повному обсязі, - передбачає відповідальність у вигляді штрафу у розмірі трьох мінімальних заробітних плат, встановлених законом на 1 січня звітного року.
У 2018 році – 11 169 гривень;

- інші порушення вимог законодавства про працю (ненадання відпустки, невірне ведення табеля і т.д.), - передбачає відповідальність у вигляді штрафу у розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом
на 1 січня звітного року. У 2018 році – 3 723 гривні.

 

Електронний сервіс ДФС «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»

На офіційному веб-порталі ДФС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».
Для перевірки інформації щодо наявності податкового боргу у платника податків необхідно ввести його код ЄДРПОУ або точну назву. Система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання, і повідомить про результати пошуку.
Оновлення інформації на веб-порталі щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.
У електронному он-лайн сервісі «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» зазначається інформація про наявність боргу платника в цілому по Україні, тоді як платник податків може перебувати на обліку не лише в контролюючому органі за основним місцем обліку, а й обліковуватись як платник окремих податків та зборів в контролюючих органах за неосновним місцем обліку.
Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надає платнику податків з використанням електронного цифрового підпису, що сертифікований у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів, доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів.
Крім того, щомісячно на офіційному веб-порталі ДФС оприлюднюється інформація про платників податків, які мають податковий борг, з якою можна ознайомитись за посиланням: Головна/Відкриті дані/Інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

 

Деякі зміни в оподаткуванні ПДВ експортних операцій олійних культур

Набрав чинності Закон України від 22.05.2018 №2440-VIII "Про внесення зміни до підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" ПКУ щодо деяких питань оподаткування податком на додану вартість операцій з вивезення за межі митної території України олійних культур".

Законом доповнено пункт 63 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України абзацом четвертим, відповідно до якого на операції з вивезення за межі митної території України в митному режимі експорту сільськогосподарськими підприємствами - виробниками соєвих бобів (товарна позиція 1201 згідно з УКТ ЗЕД) та насіння свиріпи або ріпаку (товарна позиція 1205 згідно з УКТ ЗЕД), вирощених ними на землях сільськогосподарського призначення, які перебувають у власності таких сільськогосподарських товаровиробників чи в їх постійному користуванні або використовуються ними на правах оренди (суборенди) чи емфітевзису, не поширюється режим звільнення від оподаткування податком на додану вартість.

Тобто, з 01.09.2018 зазначені операції підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою.

Відповідно по зазначеним операціям у платника податку не виникає обов’язок нараховувати податкові зобов’язання, відповідно до пункту 198.5 статті 198 Кодексу, та зберігається право на декларування бюджетного відшкодування.

 

ПДВ: постачання на умовах товарного кредиту

При постачанні товарів за договорами товарного кредиту (товарної позики, розстрочки), умови яких передбачають сплату (нарахування) відсотків, датою збільшення податкових зобов’язань у частині таких відсотків вважається дата їх нарахування згідно з умовами відповідного договору (п.187.3 ст.187 ПКУ).

Отже, якщо сторони укладають договори купівлі-продажу на умовах товарного кредиту, що передбачає відстрочення остаточних розрахунків на визначений строк та під процент, то незалежно від наявності боргового інструменту та форми розрахунків за такі товари база оподаткування ПДВ у продавця таких товарів (робіт, послуг) визначається виходячи з договірної вартості цих товарів, збільшеної на загальну суму процентів, визначених договором.

Детальніше в ІПК ДФС України від 28.09.2018 №4243/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

 

На одну операцію постачання склали та зареєстрували в ЄРПН дві податкові накладні. Відображення в декларації з ПДВ

У випадку складання двох податкових накладних на одну операцію з постачання товарів/послуг та реєстрації її в ЄРПН, платник ПДВ, з метою виправлення допущеної помилки, має право скласти розрахунок коригування до помилкової (другої) податкової накладної.
Такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в ЄРПН покупцем (отримувачем) товарів/послуг, з дотриманням визначених термінів реєстрації.
Для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів (п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу).
Дані, наведені в податковій звітності з ПДВ, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника (абз. перший п. 6 розд. ІІІ наказу МФУ від 28.01.2016 № 21).
Отже, обсяги постачання товарів/послуг та сума ПДВ, вказані в помилковій (другій) податковій накладній і розрахунку коригування до неї, не підлягають відображенню в декларації з ПДВ, оскільки в такій Декларації зазначаються показники, зазначені в складеній на підставі первинних документів податковій накладній

 

Несвоєчасно зареєстрували податкову накладну в ЄРПН. Які штрафні санкції застосовуються?

Порушення платниками ПДВ граничного строку, передбаченого для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається покупцю, складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення штрафу в розмірі від 10 до 50 відсотків.
Крім того, у разі відсутності реєстрації в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається покупцю, складеної на постачання для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою), що зазначена у податковому повідомленні-рішенні, складеного за результатами перевірки фіскального органу, тягне за собою накладання штрафу в розмірі 50% суми податкових зобов’язань з ПДВ, зазначеної у такій податковій накладній, або від суми ПДВ, нарахованого за операцією з постачання, якщо податкову накладну не складено.
Отже, за порушення термінів реєстрації податкових накладних або розрахунків коригування в ЄРПН або відсутність їх реєстрації в ЄРПН штрафні санкції не застосовуються виключно до податкових накладних, що не видаються покупцю та складені на постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування або оподатковуються за нульовою ставкою.
Перелік операцій, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою, визначено ст. 195 П
КУ. Статтею 197 та підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ визначено перелік операцій, що звільняються від оподаткування.
При цьому, податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в ЄРПН.
Зазначена норма передбачена п. 120-1.1 ст. 120-1; п. 201.10 ст. 201 П
КУ.

 

Фізичній особі – підприємцю – «єдиннику» повернули аванс: врахування у податковому обліку

До складу доходу, визначеного ст. 292 ПКУ, не включаються суми коштів (аванс, передоплата), що повертаються покупцю товару (робіт, послуг) – платнику єдиного податку та/або повертаються платником єдиного податку покупцю товару (робіт, послуг), якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення коштів (пп. 5 п. 292.11 ст. 292 ПКУ).

У ситуації, коли повернення суми коштів (авансу, передоплати) покупцю за товари (роботи, послуги) у разі розірвання договору відбувається у періоді їх отримання, такі кошти не включаються до складу доходу фізичної особи – платника єдиного податку першої – третьої груп та не підлягають відображенню у податковій декларації.

У разі ж, якщо повернення суми коштів (авансу, передоплати) покупцю за товари (роботи, послуги) відбувається в іншому податковому періоді, фізична особа – платник єдиного податку першої – третьої груп повинна включити таку суму коштів до складу доходу у звітному періоді, в якому ці кошти отримано, та здійснити перерахунок доходу у звітному податковому періоді, в якому відбувається їх повернення.

 

У разі виникнення помилки при підписанні ЕЦП

Звертаємо увагу платників - власників електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) на наступне:

У разі якщо при підписанні документу виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено», необхідно перевірити:

- який ключ ЕЦП використовується першим (вірна послідовність підписів для податкової звітності: бухгалтер-директор-електронна печатка);

- правильність введення паролю, а саме регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи);

- чи набраний пароль відповідає ключу, якій використовується (наприклад, пароль до ключа бухгалтера використовується тільки з ключем бухгалтера);

- чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа.

Якщо жодна з рекомендацій не допомогла вирішити проблему, необхідно звернутися до представництва Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, в якому були отримані послуги електронного цифрового підпису, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідні йому посилені сертифікати.

 

Оподаткування заробітної плати одинокої матері, яка утримує дитину віком до 18 років

Одинока мати, яка утримує дитину віком до 18 років, має право на зменшення суми, отримуваної від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у 2018 - 1321,50 грн., якщо розмір отриманої протягом місяця заробітної плати не перевищує граничний розмір доходу для застосування податкової соціальної пільги (у 2018 році – 2470 грн).
Платник податку, який має право на застосування «збільшеної» податкової соціальної пільги, зазначає про таке право у заяві про застосування пільги, до якої додає відповідні підтвердні документи.
Зазначена норма передбачена п.п. 169.1.1, п.п. 169.4.1, п.п. 169.1.3 а); п.п. 169.3.2 ст. 169 П
КУ.

 

В якому випадку профспілкові організації подають звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації?

До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам «неприбутковості», визначених п. 133.4 ст. 133 ПКУ і не є платниками податку на прибуток підприємств, зокрема, віднесені професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок.
Неприбуткові підприємства, установи та організації подають звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, утворені в порядку, визначеному законом, звітують у разі порушень п. 133.4 ст. 133 П
КУ), та річну фінансову звітність.
Отже професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок подають звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації лише у разі порушень вимог «неприбутковості» визначених п. 133.4 ст. 133 П
КУ.Зазначена норма передбачена п. 46.2 ст. 46, п.п. 133.4.6 ст. 133 ПКУ.

 

СГ змінив основне місце обліку. Чи отримувати новий сертифікат електронного цифрового підпису?

Сертифікат ключа містить, зокрема, основні дані (реквізити) підписувача - власника особистого ключа.
Підписувач - власник особистого ключа зобов'язаний, зокрема, надавати Акредитованому центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС основні дані (реквізити) для засвідчення чинності відкритого ключа та своєчасно надавати центру сертифікації ключів інформацію про зміну даних, відображених у сертифікаті ключа та/або реєстраційній картці.
Якщо змінюється адреса місця обліку СГ або фізичної особи, необхідно звернутися до Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, з заявою на скасування посилених сертифікатів, які містять недостовірну інформацію.
Разом з заявою необхідно надати пакет реєстраційних документів для формування нових посилених сертифікатів.
Зазначена норма визначена ст. 7 Закону України від 22.05.03 № 852-IV «Про електронний цифровий підпис».

 

Застосування РРО підприємцями – платниками єдиного податку

Згідно з п. 296.10 ст. 296 ПКУ РРО не застосовуються платниками єдиного податку: першої групи; другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень.

У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1000000 грн. застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим.

Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації СГ як платника єдиного податку.

Норми п. 296.10 ст. 296 ПКУ не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

 

ІІІ. Лозівського управління: інформація для підприємців та громадян

 

ДО УВАГИ СУБ’ЄКТІВ ЕЛЕКТРОННОГО ДЕКЛАРУВАННЯ!
З 01 січня 2019 року розпочнеться черговий етап електронного декларування в Україні (е-декларування).
Слід зауважити, що 07 листопада 2018 року набирає чинності Закон України від 05 жовтня 2018 року № 2155-VІІІ «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155), а Закон України від 22 травня 2003 року № 852-IV «Про електронний цифровий підпис» із змінами втрачає чинність. Це потрібно врахувати при отриманні послуг електронного цифрового підпису (далі –ЕЦП) .
Так, п. 2 ст. 22 Закону № 2155 встановлено, що ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності за паспортом громадянина України або за іншими документами, які унеможливлюють виникнення будь-яких сумнівів щодо особи, відповідно до законодавства про Єдиний державний демографічний реєстр та про документи, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи.
Отже, починаючи з 07.11.2018 отримати послуги з формування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів за довіреністю (у т.ч. посвідченою нотаріально) буде неможливо.
Разом з тим п. 5 розділу VII Закону № 2155 визначено, що електронний цифровий підпис та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує, видані відповідно до вимог Закону України «Про електронний цифровий підпис» до набрання чинності цим Законом, використовуються користувачами електронних довірчих послуг, кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, які продовжують їх обслуговувати, відповідно як кваліфікований електронний підпис та кваліфікований сертифікат електронного підпису до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого ключа, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Звертаємо увагу, що з метою завчасної підготовки до чергового етапу е-декларування в Україні потрібно перевірити:
- адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у вашому персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі — Реєстр);
- термін дії та працездатність вашого ЕЦП для роботи з Реєстром.
Виконавши запропоновані дії, це дозволить суб’єктам електронного декларування завчасно підготуватись до чергового етапу е-декларування в Україні, чим полегшить роботу з Реєстром.

Конец формы

 

Як і де отримати довідку-підтвердження статусу податкового резидента України

Будь-який платник – юридична особа, фізична особа-підприємець, фізична особа може отримати Довідку в органах фіскальної служби за місцезнаходженням/місцем проживання (у тому числі за власним бажанням) протягом 10-ти робочих днів з моменту подання відповідного письмового звернення такої особи за умови, що така особа є резидентом України у розумінні п.п.14.1.213 ст.14 ПКУ, отримує доходи за межами України та підпадає під дію міжнародного договору України про уникнення подвійного оподаткування.

 

Мобілізовані ФОП звільняються від сплати ЄСВ якщо вони не є роботодавцями

Платниками ЄСВ є фізичні особи — підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування. Платник ЄСВ зобов’язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати ЄСВ (п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону № 2464).

Під час особливого періоду, установленого Законом України від 21 жовтня 1993 року № 3543-XII «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» із змінами (далі – Закон № 3543), платники ЄСВ, визначені ст. 4 Закону № 2464, призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов'язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь строк їх військової служби звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених п. 2 ст. 6 зазначеного Закону, якщо вони не є роботодавцями (п. 9-2 розділу VIII Закону № 2464).

Також, як передбачено п. 7 розділу IV Інструкції № 449 , протягом особливого періоду, визначеного Законом № 3543, платники, визначені підпунктами 3 та 4 п. 1 розділу II цієї Інструкції, які призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь строк їх військової служби звільняються від виконання своїх обов’язків, якщо вони не є роботодавцями.

При цьому зазначені платники звільняються від виконання обов’язків платника ЄСВ, якщо вони не є роботодавцями, з першого календарного дня місяця призову на військову службу під час мобілізації платника до останнього календарного дня місяця, в якому платника було демобілізовано або завершено його лікування (реабілітацію). Для цього необхідно протягом 10 днів після демобілізації звернутися до ДФС за місцем реєстрації із заявою про звільнення від виконання обов’язків платника ПДФО, єдиного податку та ЄСВ на час мобілізації та копією військового квитка або копією іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

 

Наявність цінника на товарі обов’язкова

Згідно з п.8 ст.3 Закону № 265 СГ, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані реалізовувати товари (надавати послуги) за умови наявності цінника на товар (меню, прейскуранта, тарифу на послугу, що надається) у грошовій одиниці України.

 

Особливості оподаткування доходів громадян від продажу власної сільськогосподарської продукції

Відповідно до норм статті 165 ПКУ не оподатковуються доходи, отримані громадянами від продажу власної сільськогосподарської продукції, яка вирощена самостійно на земельних ділянках, наданих їм у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення: садівництва, або для будівництва і обслуговування житлового будинку; особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари.

У випадку, якщо ж розмір земельних ділянок перевищує 2 гектари, то дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню на загальних підставах. При продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) її власник має подавати податковому агенту копію Довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок за формою № 3ДФ. Порядок її видачі затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 17.01.2014 року № 32. Така довідка безоплатно видається громадянам сільською, селищною або міською радою за місцем їх проживання в термін протягом п'яти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви.

Отже, якщо продавець сільгосппродукції надав підприємству, яке є податковим агентом, копію довідки про наявність у такої фізичної особи права на застосування пільги, встановленої ст. 165 ПКУ, то підприємство-покупець не утримує податок з доходів, що виплачуються за сільськогосподарську продукцію.

Однак, слід зауважити, якщо розміри земельних ділянок перевищують норми, встановлені Земельним кодексом України, то такі доходи включаються платником податку до загального річного оподатковуваного доходу, підлягають відображенню у декларації про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року та оподатковуються за ставкою 18 відсотків та військовим збором за ставкою 1,5 відсотків.

При продажу власної продукції тваринництва груп 1-5, 16 та 41 УКТ ЗЕД, затвердженої Законом України від 19.09.2013 № 584-VII «Про митний тариф України», отримані від такого продажу доходи не оподатковуються, якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року ( у 2018 році – не більше  186 150 грн).  Такі фізичні особи здійснюють продаж вказаної продукції без отримання довідки про наявність земельних ділянок.

У разі коли сума отриманого доходу перевищує 186150 грн., фізична особа зобов’язана надати органу державної податкової служби довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, що видається у довільній формі сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції тваринництва. Якщо довідкою підтверджено вирощування проданої продукції тваринництва безпосередньо платником податку, оподаткуванню підлягає дохід, що перевищує 186150 грн. Якщо платником податку не підтверджено самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав, такі доходи підлягають оподаткуванню ПДФО та військовим збором.

 

Нове в оподаткування аліментів

28.07.2018 набрав чинності Закон України від 03 липня 2018 року № 2477-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України» (далі – Закон № 2477).

Внесеними Законом № 2477 змінами у новій редакції викладено пп. 165.1.14    ст. 165 ПКУ.

Так, відповідно до нової редакції пп. 165.1.14 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) з метою оподаткування ПДФО не включаються аліменти, що виплачуються платнику згідно з рішенням суду або за добровільним рішенням сторін у сумах, визначених згідно із Сімейним кодексом України, у тому числі аліменти, що виплачуються нерезидентом.

Слід зазначити, що до внесених змін аліменти, що виплачувались нерезидентом, оподатковувались ПДФО.

 

Як оподатковується податком на доходи фізичних осіб вихідна допомога при звільненні працівника?

Вихідна допомога у зв’язку із звільненням працівника, у тому числі при виході на пенсію, оподатковується за ставкою 18 відсотків.

 

Декларація акцизного податку подається і у разі, якщо платник протягом звітного періоду не проводив господарську діяльність

Згідно з п. 223.2 ст. 223 ПКУ , якщо платник акцизного податку протягом звітного періоду не провадив господарську діяльність, то він зобов’язаний за цей період подати Декларацію, показники якої заповнюютьсяу цифровому форматі з метою уникнення помилки, за формою, затвердженою у порядку, встановленому ст. 46 ПКУ.

 

Підприємці, які досягли пенсійного віку, не сплачують ЄСВ

ФОП, яка набула статус пенсіонера за віком або особи з інвалідністю та отримує відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу, або досягла віку, встановленого ст. 26 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та отримує відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу, звільняється від сплати за себе єдиного внеску з наступного місяця після набуття такого статусу. Місяць, в якому така особа набула право на пенсію за віком або статус особи з інвалідністю, або досягла віку, встановленого ст. 26 Закону № 1058, та отримує відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу, відноситься до базового звітного періоду, за який сплачується єдиний внесок.

Відповідно до п. 4 ч.1 ст. 4 Закону № 2464 ФОП, в т.ч. ті, які обрали спрощену систему оподаткування, є платниками ЄВ.

Нормами ч.5 ст. 8 Закону № 2464 ЄВ для ФОП встановлено у розмірі 22 відс. до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування ЄВ. Базу нарахування ЄВ для таких осіб визначено пп. 2 та 3 частини першої ст. 7 Закону № 2464.Терміни сплати ЄВ для ФОП встановлено абзацом третім частини восьмої ст. 9 Закону № 2464.Згідно з п. 1 частини другої ст. 6 Закону № 2464 платники ЄВ зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати ЄВ. ЄВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (частина дванадцята ст. 9 Закону № 2464).

  Відповідно до частини четвертої ст. 4 Закону № 2464 ФОП, в тому числі ФОП - платники ЄП, звільняються від сплати за себе ЄВ, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону № 1058, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

 

Актуальні запитання – відповіді щодо порядку реєстрації та ведення книги обліку розрахункових операцій на господарську одиницю

Яким чином здійснюється реєстрація КОРО на господарську одиницю?

Реєстрація КОРО здійснюється в контролюючому органі за основним місцем обліку СГ як платника податків.

КОРО реєструється на кожну окрему господарську одиницю, при цьому кількість КОРО, що реєструються одночасно, не обмежується. При реєстрації першої КОРО на окрему господарську одиницю в контролюючому органі їй присвоюється фіскальний номер.

Для реєстрації першої та наступних КОРО на господарську одиницю в контролюючому органі суб’єкт господарювання або представник СГ подає до цього органу, зокрема, заяву про реєстрацію книги обліку розрахункових операцій та/або розрахункової книжки за формою № 1-КОРО.

За бажанням СГ на одну господарську одиницю можна реєструвати кілька перших КОРО для використання в окремих місцях проведення розрахунків. Такі КОРО реєструються в інформаційній системі ДФС та отримують фіскальний номер на кожну КОРО.

Як здійснюється перереєстрація КОРО у разі зміни даних щодо СГ, які зазначаються у КОРО, а також у разі встановлення розбіжностей чи помилок у записах на титульній сторінці КОРО?

Не пізніше п’яти робочих днів з дня виникнення підстав для перереєстрації СГ подає до контролюючого органу за місцем реєстрації КОРО реєстраційну заяву з позначкою «Перереєстрація» із зазначенням причини перереєстрації та КОРО, яка підлягає перереєстрації. Після отримання документів посадова особа контролюючого органу не пізніше двох робочих днів з дня подання реєстраційної заяви проводить перереєстрацію КОРО шляхом внесення змін до інформаційної системи ДФС та здійснення відповідних записів на титульній сторінці КОРО.

Усі доповнення або виправлення на титульній сторінці КОРО засвідчуються підписом посадової особи контролюючого органу, яка здійснила перереєстрацію, та печаткою контролюючого органу.

Як здійснюється перереєстрація РК?

Не пізніше п’яти робочих днів з дня виникнення підстав для перереєстрації СГ подає до контролюючого органу за місцем реєстрації КОРО реєстраційну заяву з позначкою «Перереєстрація» із зазначенням причини перереєстрації та РК, яка підлягає перереєстрації. Посадова особа контролюючого органу не пізніше двох робочих днів з дня подання реєстраційної заяви проводить перереєстрацію РК шляхом внесення змін до інформаційної системи ДФС та здійснення відповідних записів на реєстраційній сторінці РК. Усі доповнення або виправлення на реєстраційній сторінці РК засвідчуються підписом посадової особи контролюючого органу, яка здійснила перереєстрацію, та печаткою контролюючого органу

Яким чином здійснюються виправлення в КОРО?

Виправлення записів у КОРО може бути зроблено тільки тими особами, які здійснювали ці записи, або особами, які виконують їх обов’язки. Виправлення повинно засвідчуватись підписом відповідальної особи СГ.

Зіпсовані аркуші КОРО та такі, на яких зроблено більше п’яти виправлень, слід перекреслити по діагоналі з обох боків, зробити на них напис «Анульовано», проставити дату анулювання, засвідчити підписом відповідальної особи СГ або СГ. Усі дані з анульованого аркуша переносяться на новий аркуш КОРО, номер якого проставляється на анульованому аркуші.

Прочитано 71 раз
Другие материалы в этой категории: « Новини Лозівської ОДПі від 28.08.2018

Оставить комментарий

Убедитесь, что вы вводите (*) необходимую информацию, где нужно
HTML-коды запрещены