Среда, 18 июля 2018 16:44

Новини Лозівської ОДПі від 17.07.2018

Автор
Оцените материал
(0 голосов)

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Кошти, що потрапили на старі бюджетні рахунки не втрачаються

З 2 липня 2018 р. почали діяти нові рахунки для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів. Проте, для зручності платників та з метою уникнення втрати бюджету, встановлено перехідний період – до 11 вересня 2018 р. Тож, якщо податок чи збір був випадково перерахований на старий рахунок, він не втрачається і не потребує додаткових зусиль на переадресацію, а зараховується відповідно до визначених призначень та у відповідності до бюджетного законодавства.

Проте все ж таки радимо платникам Харківщини бути уважнішими при перерахуванні бюджетних платежів і використовувати для цього саме нові рахунки. Ознайомитись з ними можна на суб-сайті ГУ ДФС у Харківській області у розділі «Бюджетні рахунки», або за тел. 7-04-05 та 5-12-07.

Крім того, звертаємо увагу, що рахунки для сплати ЄСВ з 2 липня 2018 р. не змінилися.

 

В пункті пропуску «Гоптівка» харківські митники виявили майже 14 кг наркотиків

Вночі 16.07.2018 при митному контролі автомобіля, який рухався з України до Росії, митний собака Ів Сен Лоран спрацював на паливний бак автівки. В ході подальшого огляду після демонтажу паливного баку транспортного засобу було виявлено 18 пакунків з травичкою загальною вагою близько 10 кілограмів та 8 пакунків з гашишем загальною вагою 4 кілограми.

При цьому, під час усного декларування водій авто, громадянин України, заявив про відсутність предметів, заборонених або обмежених до переміщення через митний кордон України.

Відносно правопорушника складено протокол про порушення митних правил за частиною 1 ст.483 Митного кодексу України.

Оновлено довідник типів об’єктів оподаткування

26.06.2018 на головній сторінці веб-порталу ДФС України у розділі «Довідники» оприлюднено оновлений Довідник типів об’єктів оподаткування (станом на 25.06.2018).

Слід зазначити, що Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, які пов’язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП надаються протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків (абзац перший п. 8.4 розділу VIIІ наказу Міністерства фінансів України від 09.11.2011 № 1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» зі змінами).

Форма № 20-ОПП передбачає заповнення типу об’єкта оподаткування.

Довідник розміщено за посиланням:http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/127294.html

 

Відповідальність працедавців за недотримання законодавства стосовно укладання тудового договору

Відповідно до п.171.1 ст.171 ПКУ особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст.167 ПКУ (ст.168.1.1 п.168.1 ст.168 ПКУ).

Особи, які мають статус податкових агентів, зобов’язані, зокрема, своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок; подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування (п.176.2 ст.176 ПКУ).

Платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п.110.1 ст.110 ПКУ).

У разі виявлення під час перевірки фактів не дотримання працедавцем (податковим агентом) законодавства щодо укладення трудового договору, не оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), якщо ці дії призвели до порушення таким працедавцем правил нарахування, утримання та сплати в бюджет податку на доходи фізичних осіб, до такого працедавця застосовуються штрафні санкції у порядку та розмірах, встановлених т..123 ПКУ. Так, коли сума податкового зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб при перевірці визначається контролюючим органом, на таку особу накладається штраф в розмірі 25 відсотків суми нарахованого податкового зобов’язання. При повторному протягом 1095 днів визначені контролюючим органом суми податкового зобов’язання, накладається штраф у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов’язання.

У разі порушення порядку подання інформації про фізичних осіб – платників податків, до таких працедавців (податкових агентів) застосовуються штрафні санкції у порядку та розмірах, встановлених ст.119 ПКУ.

Згідно з т.163 прим.4 Кодексу України про адміністративні із змінами та доповненнями неутримання або неперерахування до бюджету сум ПДФО при виплаті фізичній особі доходів, перерахування ПДФО за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством), неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян, - тягне за собою попередження або накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян – суб’єктів підприємницької діяльності у розмірі від двох до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Такі ж дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян – суб’єктів підприємницької діяльності у розмірі від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Крім цього, статтею 212 КК України встановлена відповідальність за умисне ухилення від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів), що входять в систему оподаткування.

 

«Пульс» - унікальний сервіс зворотного зв’язку податкової служби з платниками податків

Громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, про можливі корупційні дії з їхнього боку за номером гарячої лінії антикорупційного сервісу «Пульс» – (044)284-00-071 . Інформація приймається цілодобово.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Платникам єдиного внеску: оновлено порядок нарахування та сплати ЄСВ

З 26 червня 2018 року діє оновлений порядок нарахування та сплати єдиного внеску.

Процедуру нарахування та сплати ЄСВ страхувальниками, нарахування й сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами доходів і зборів визначає викладена в новій редакції Інструкція про порядок нарахування і сплати ЄВ на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженій наказом Мінфіну від 04.05.2018 № 469.

Даним наказом внесено зміни, зокрема, щодо:

- обчислення й строків сплати ЄСВ фізичними особами - підприємцями (крім ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування), особами, які провадять незалежну професійну діяльність.

Обчислення сум ЄСВ зазначена категорія платників здійснює на підставі даних річних податкових декларацій (річної звітності) та результатів перевірок діяльності таких осіб, що призвели до збільшення або зменшення розміру доходу, який підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. При цьому враховується кількість місяців, протягом яких така особа перебувала на обліку як платник ЄСВ.

Сплачують ЄСВ один раз на квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за кожен місяць такого кварталу.

Вказаним платникам ЄСВ, які здійснили до 01 січня 2017 року нарахування ЄСВ в розмірі, меншому за мінімальний страховий внесок, органи доходів і зборів надсилають повідомлення-розрахунок, у якому зазначається розрахунок суми такої доплати, яка підлягала сплаті за результатами підприємницької діяльності за звітний календарний рік;

- обчислення та строків сплати ЄСВ ФО-підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування.

Зазначена категорія платників самостійно для себе визначає базу для нарахування ЄСВ, яка не може бути меншою за розмір мінімальної заробітної плати, установленої законом на місяць, але в розмірі, не більшому за максимальну величину бази нарахування єдиного внеску.

Сплачують ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок;

  - обчислення та строків сплати ЄСВ членами фермерського господарства.

Обчислення сум ЄСВ зазначена категорія платників здійснює після отримання частки розподіленого доходу (прибутку) від чистого прибутку фермерського господарства у звітному році та за результатами перевірки діяльності таких осіб, що призвела до збільшення або зменшення розміру частки такого розподіленого доходу, який підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. Під час визначення доходу (прибутку), з якого сплачується ЄСВ, враховується кількість місяців, протягом яких така особа перебувала на обліку як платник єдиного внеску.

Сплачують ЄСВ один раз на квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за кожен місяць такого кварталу.

 

Увага! Затверджено Узагальнюючі податкові консультації з питань оподаткування плати за землю

09.07.2018 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 06.07.2018 №602 «Про затвердження узагальнюючих податкових консультацій з деяких питань оподаткування платою за землю» (далі – Наказ №602), яким затверджено три узагальнюючі податкові консультації (далі – Узагальнюючі ПК), а саме:

- щодо справляння плати за землю у разі оренди площі у багатоквартирному будинку. Узагальнюючою ПК визначено, що безпосереднім платником плати за землю виступає особа, стосовно якої здійснено реєстрацію державних прав на земельну ділянку під будинком та прибудинкову територію (установа або організація, яка здійснює управління багатоквартирним будинком державної або комунальної власності; об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, яке є суб’єктом реєстрації відповідно до рішення співвласників);

- щодо сплати земельного податку власником нерухомого майна, розташованого на земельній ділянці, права на яку у такої особи не оформлені.

Узагальнюючою ПК визначено, що особу, яка володіє нерухомим майном, розташованим на земельній ділянці, права на яку для такої особи не оформлені, не можна вважати платником земельного податку в розумінні ст. 269 ПКУ до моменту виникнення відповідних прав такої особи на цю земельну ділянку згідно із записом, сформованим у Державному земельному кадастрі, у порядку, визначеному законом. До такого моменту зазначена особа відповідно до вимог Кодексу не повинна сплачувати земельний податок;

- щодо справляння земельного податку з ФОП – платників єдиного податку. Узагальнюючою ПК визначено, що ФОП – платник єдиного податку, який використовує будівлі (споруди), їх частини, для провадження господарської діяльності та який оформив відповідно до вимог законодавства свої права на земельну ділянку під такими об’єктами, не повинен сплачувати земельний податок. Разом із тим, абз.4 п. 297.1 ст. 297 ПКУ не передбачає звільнення від земельного податку для ФОП – платника єдиного податку у випадку, коли обов’язок зі сплати податку виникає у нього як у співвласника багатоквартирного будинку у складі витрат на управління. З текстом Узагальнюючих ПК «Нормативні та інформаційні документи» ЗІР (http://zir.sfs.gov.ua).

 

Набрав чинності Закон України «Про валюту і валютні операції»

07.07.2018 набрав чинності Закон України від 21.06.2018 № 2473-VIII «Про валюту і валютні операції» (далі – Закон № 2473).

Закон № 2473 визначає правові засади здійснення валютних операцій, валютного регулювання та валютного нагляду, права та обов’язки суб’єктів валютних операцій і уповноважених установ та встановлює відповідальність за порушення ними валютного законодавства.

Метою Закону № 2473 є забезпечення єдиної державної політики у сфері валютних операцій та вільного здійснення валютних операцій на території України.

Законом № 2473 визнано такими, що втратили чинність з дня введення в дію цього Закону:

1) Декрет Кабінету Міністрів України від 19.02.1993 № 15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю»;

2) Закон України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті»;

3) Постанова Верховної Ради України від 23.09.1994 № 187/94-ВР «Про порядок введення в дію Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті»».

У зв’язку з набранням чинності Законом № 2473 з дня введення його в дію відповідно до п. 4 розділу XV «Перехідні положення» Конституції України припиняється дія:

1) Указу Президента України від 18.06.1994 № 319 «Про невідкладні заходи щодо повернення в Україну валютних цінностей, що незаконно знаходяться за її межами» (зі змінами);

2) Указу Президента України від 16.03.1995 № 227 «Про заходи щодо нормалізації платіжної дисципліни в народному господарстві України» (зі змінами);

3) Указу Президента України від 21.01.1998 № 41 «Про запровадження режиму жорсткого обмеження бюджетних видатків та інших державних витрат, заходи щодо забезпечення надходження доходів до бюджету і запобігання фінансовій кризі» (зі змінами);

4) Указу Президента України від 27.06.1999 № 734 «Про врегулювання порядку одержання резидентами кредитів, позик в іноземній валюті від нерезидентів та застосування штрафних санкцій за порушення валютного законодавства».

Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через сім місяців з дня набрання ним чинності, тобто 07.02.2019.

 

З 17 липня 2018 року запроваджуються нові коефіцієнти нормативної грошової оцінки землі

З 17.07.2018 набирає чинності наказ Мінагрополітики та продовольства України від 27.03.2018 № 162 (далі – Наказ № 162), яким внесено зміни до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений наказом Мінагрополітики та продовольства України від 25.11.2016 № 489.

Порядком передбачено, що з 17.07.2018 для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру, та у разі, якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) при розрахунку її нормативної грошової оцінки, застосовується із значенням 3,0.

 

Виправляємо помилки у рядках 1.1.1, 1.2.1 уточнюючої податкової декларації з рентної плати та рядки 1.1, 1.2, 13 – 17 Додатку (ів) 5 «Розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води»

Форма Податкової декларації з рентної плати (далі – декларація) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 07.11.2016 №927).

Невід’ємною частиною декларації є додатки. Відповідний тип додатка забезпечує обчислення податкового зобов’язання за відповідним видом об’єкта оподаткування. Зокрема, розрахунок податкових зобов’язань з рентної плати за спеціальне використання води (далі – розрахунок) здійснюється у Додатку 5 до декларації (далі – Додаток 5).

У декларації та Додатках 5 до неї заповнюються всі рядки усіх розділів з урахуванням приміток. При цьому у разі подання декларації та додатків до неї на паперових носіях за відсутності значення рядок прокреслюється, а у разі подання декларації засобами електронного зв’язку – не заповнюється. Вартісні показники розрахунку зазначаються у гривнях з копійками.

Уточнююча декларація подається разом з Додатками 5, у яких виявлені помилки, окремо за кожний податковий період.

При цьому у декларації та всіх Додатках 5 до неї проставляється позначка «Уточнююча».

Зокрема, у рядках 1.1.1 та 1.2.1 уточнюючої декларації та у рядках 1.1 та 1.2 уточнюючого розрахунку звітний (податковий) період та звітний (податковий) період, що уточнюється, заповнюються однаковими значеннями, що відповідають звітному (податковому) періоду, що уточнюється: квартал – І, ІІ, ІІІ, ІV та рік.

За кожним кодом водного об’єкта відповідно до Додатку 16 складається окремий Додаток 5.

У Додатках 5, зокрема, зазначається:

- у рядку 13 – податкове зобов’язання за податковий (звітний) квартал;

- у рядку 14 – сума податкового зобов’язання, зазначена у рядку 13 додатка 5 раніше поданої декларації, що узгоджується у зв’язку із самостійним виявленням помилки;

- у рядку 14.1 - податкове зобов’язання, що збільшується (р.13 - р. 14);

- у рядку 14.2 - податкове зобов’язання, що зменшується (р.14 - р. 13);

- у рядку 15 – розмір штрафної санкції (десятковим дробом), що застосовується у разі заниження у раніше поданій декларації суми податкових зобов’язань, що самостійно узгоджується платником, визначеної відповідно до п.п. «а» п. 50.1 ст. 50 ПКУ (3 %);

- у рядку 16 – сума штрафу;

- у рядку 17 – сума пені, яка нараховується платником самостійно відповідно до ст. 129 ПКУ.

 

Сплата податку для будівель сільгосппризначення

Чи сплачує податок на нерухомість сільгосптоваровиробник за будівлі, що належать до класу 1271 ДК 018-2000, але не використовуються у сільгоспдіяльності (законсервовані), та за будівлі цього самого класу, передані в оренду?

Дія пп. «ж» пп. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ поширюється на об’єкти нерухомості, що належать до класу 1271 «Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства» ДК 018-2000 та використовуються власником (підприємством) для провадження власної задекларованої господарської діяльності.

Тобто податок на нерухомість за такі об’єкти не сплачуються.

Щодо об’єктів нерухомості, переданих в оренду іншому сільськогосподарському підприємству,  у тому числі для використання їх у сільськогосподарській діяльності, то вони не підпадають під дію пп. «ж» пп. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ, і за такі об’єкти потрібно сплачувати податок на нерухомість.

 

Земля у «єдинника»: чи потрібно сплачувати земельний податок

Якщо ФОП має земельну ділянку під належними йому на праві власності нежитловими будівлями та використовує її для провадження підприємницької діяльності, то така особа (платник єдиного податку першої – третьої груп) із урахуванням пп. 291.5.3 п. 291.5 ст. 291 ПКУ звільняється від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності із земельного податку.

 

Граничний строк реєстрації податкової накладної в ЄРПН припадає на святковий чи вихідний день. Коли зареєструвати таку податкову накладну?

На дату виникнення податкових зобов’язань платник ПДВ зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений термін.

Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

-  для податкових накладних/розрахунків коригування, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником до податкової накладної, складеної на отримувача - платника ПДВ, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування отримувачем.

Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки ЄРПН, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків.

Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочій день, такий день вважається операційним днем.

Тобто, якщо граничний день реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН припадає на святковий чи вихідний день, то такий день вважається операційним, що забезпечує можливість реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування протягом періоду з 8.00 до 20.00.

Зазначена норма передбачена п. 201.1, п. 201.10 ст. 201 ПКУ та п. 3 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246.

 

Про формування ФОП податкового кредиту з вартості придбаних транспортних засобів

Порядок оподаткування ПДВ і, зокрема, порядок відшкодування з бюджету ПДВ, застосовується до ФОП на загальних підставах.

Згідно з п. 63.3 ст. 63 ПКУ платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.

Відповідно до положень ПКУ процедури обліку об’єктів оподаткування визначені розділом VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.21.2011 за № 1562/20300 (далі – Порядок) зі змінам та доповненнями.

Так, повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків (п. 8.4 розділу VIII Порядку) або засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Отже, ФОП при придбанні, зокрема, вантажного автомобіля має право включити до складу податкового кредиту суму ПДВ з вартості такого автомобіля при наявності належним чином складеної та зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної та задекларувати бюджетне відшкодування з ПДВ.

При цьому ФОП зобов’язана нарахувати ПЗ виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН в терміни, встановлені ПКУ для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами, необоротними активами, у разі, якщо такі товари, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися, зокрема в операціях, що не є господарською діяльністю платника ПДВ (крім випадків, передбачених п. 189.9 ст. 189 ПКУ).  

 

У разі незабезпечення гарантійного ремонту РРО у визначені строки, до ЦСО застосовуються штрафні санкції

Відповідно до ст. 14 Закону № 265 ЦСО зобов’язані при виході з ладу РРО забезпечувати відновлення його роботи протягом 7 робочих днів, а у разі незабезпечення його гарантійного ремонту, не пізніше сьомого робочого дня з дня прийняття в ремонт РРО ввести в експлуатацію належним чином зареєстрований на СГ резервний РРО.

Згідно з ст. 17-1 Закону № 265 за порушення вимог цього Закону до ЦСО, що забезпечують гарантійний ремонт РРО, за рішенням контролюючого органу, який здійснює фактичні перевірки СГ відповідно до ПКУ, застосовуються фінансові санкції, а саме: у разі незабезпечення гарантійного ремонту РРО у строки, встановлені Законом № 265, та невведення в експлуатацію належним чином зареєстрованого на СГ резервного РРО – у розмірі п’яти мінімальних заробітних плат, встановлених законом на 1 січня податкового (звітного) року.  

 

Поліпшили об’єкт оренди. Як оподатковувати такі витрати податком на додану вартість?

Якщо витрати на поліпшення об’єкта оренди проведено за згодою орендодавця та не компенсовано орендарю, то при поверненні об’єкта оренди вартість поліпшення вважається безоплатно наданою послугою.

Як наслідок, така вартість поліпшення підлягає оподаткуванню ПДВ за ставкою 20%, виходячи з ціни придбання товарів/послуг, використаних для такого поліпшення.

Якщо між орендодавцем та орендарем укладено окремі договори про надання орендодавцем компенсації витрат орендаря на поліпшення об’єкта оренди, то суми коштів, сплачених (відшкодованих, компенсованих) за такими договорами, є окремою операцією з надання послуги з поліпшення основних фондів.

В такому випадку, така компенсація витрат на поліпшення основних фондів визначається як окремий об’єкт оподаткування ПДВ, та підлягає оподаткуванню за ставкою 20%. Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.185; п.п. 14.1.191 ст. 14; п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188 ПКУ.

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Податок на майно: звірка даних з контролюючими органами

Нормами ПКУ закріплено право фізичних осіб - платників податку на майно звернутись з письмовою заявою до контролюючого органу для проведення звірки даних, що стали підставою для визначення розміру податкових зобов'язань з такого податку.

Статтею 265 ПКУ закріплено, що податок на майно складається з:

- податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості);

- транспортного податку;

- плати за землю.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючого органу та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (документів, що підтверджують право власності на об’єкт оподаткування, перехід права власності на об’єкт оподаткування тощо), контролюючий орган проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення- рішення, у такому випадку, вважається скасованим (відкликаним).

 

  Сплата податку на нерухомість за отриманим податковим повідомленням-рішенням

Податок на нерухомість сплачується фізичними особами за місцем розташування об’єкта/об’єктів оподаткування протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Фізичні особи — платники податків повинні сплачувати податки і збори, що встановлені ПКУ, через установи банків та поштові відділення.

У разі якщо зазначені особи проживають у сільській (селищній) місцевості, вони можуть сплачувати податки і збори через каси сільських (селищних) рад або рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про прийняття податків і зборів, форма якої встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики (п. 57.5 ст. 57 ПКУ).

Форму квитанції про прийняття податків і зборів, затверджено наказом № 714.

Крім того, для платників податків, зокрема фізичних осіб, передбачено можливість перегляду стану розрахунків з бюджетом щодо податків і зборів та сплати своїх податкових зобов’язань з використанням банківських карток за допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет платника».

 

Чи повинні пенсіонери сплачувати земельний податок?

Платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі. Об’єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, земельні частки (паї), які перебувають у власності (ст.269, 270 ПКУ).

Підставою для нарахування земельного податку є дані Державного земельного кадастру.

Варто зазначити, що у ПКУ передбачені  пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб. Так, зокрема, пенсіонери (за віком) звільняються від сплати земельного податку. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм, зокрема для ведення садівництва – не більше як 0,12 га.

Таким чином, у разі наявності у фізичних осіб – членів садівницького товариства приватизованих земельних ділянок (свідоцтво на право власності) земельний податок самостійно сплачується власниками на загальних підставах або використовується пільга зі сплати податку відповідно до вимог ст. 281 ПКУ.

Якщо фізичними особами – землекористувачами земельних ділянок, наданих для ведення садівництва, не оформлено право власності відповідно до чинного законодавства, то садівницьке товариство є платником земельного податку до бюджету за такі земельні ділянки (включаючи земельні ділянки загального користування).

Отже, пенсіонери за віком не є платником земельного податку за приватизовану земельну ділянку розміром 0,12 га та за земельні ділянки загального користування садівницького товариства.

 

Загальна система оподаткування: нарахування та сплата єдиного внеску

ЄВ нараховується на суму доходу (прибуток), отриманого від діяльності ФОП, які обрали загальну систему оподаткування, що підлягає оподаткуванню ПДФО. При цьому, сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць. У разі, якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої Законом про ЄВ. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

ФОП на загальній системі оподаткування зобов’язані сплачувати ЄВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ.

Отже, Законом про ЄВ визначено чіткі умови щодо сплати ЄВ у розрізі, не меншому за розмір мінімального страхового внеску, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ для ФОП на загальній системі оподаткування за кожен місяць такого кварталу.

Суми ЄВ, сплачені протягом року, враховуються платниками при остаточному розрахунку, який здійснюється ними за календарний рік до 10  лютого наступного року, згідно з даними, зазначене ними в податковій декларації про майновий стан і доходи.

Оподаткування доходів ФОП на загальній системі оподаткування визначено ст. 177 ПКУ. Зокрема, об’єктом оподаткування є чистий оподаткований дохід, тобто різниця між загальним оподаткованим доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю підприємця.

Крім того ФОП зобов’язані вести Книгу доходів та витрат, на підставі якої здійснюється заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.

Остаточний розрахунок ПДФО за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними в річній податковій декларації, з урахуванням сплаченого ним протягом року ПДФО на підставі документального підтвердження факту його сплати.

Нагадуємо, що для ФОП , які обрали загальну систему оподаткування гранична дата сплати ЄВ за ІІ квартал – 19 липня. Мінімальна сума сплати ЄСВ у 2018 році становить 819, 06 грн на місяць. Максимальна сума сплати ЄСВ у 2018 році становить 12285,9 грн на місяць.

 

Як ФОП на загальній системі оподаткування вести Книгу обліку доходів і витрат? Практичні поради

Підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат, у якій за підсумком робочого дня, протягом якого отримано дохід, на підставі первинних документів здійснюються записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати.

Книга обліку доходів і витрат повинна бути зареєстрована після дати державної реєстрації підприємця, до початку здійснення діяльності. Отже підприємець заповнює Книгу за підсумком робочого дня, протягом якого отримано дохід, на підставі первинних документів, здійснюючі записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати.

Підприємець заповнює Книгу самостійно за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.

Вимога щодо ведення Книги найманими особами, які перебувають у трудових відносинах із самозайнятою особою не передбачена.

  Книга ведеться наступним чином:

- у графі 2 відображається сума доходу, отриманого від здійснення господарської діяльності із сумарним підсумком за місяць, квартал, рік, зокрема, кошти, що надійшли на поточний рахунок, касу платника податків та/або отримано готівкою, сума заборгованості, за якою минув строк позовної давності, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг);

- у графі 3 вказується сума повернутих коштів за товари (роботи та послуги) або повернутої передплати;

- графа 4 розраховується як різниця між отриманим доходом (графа 2) та сумою повернутих коштів за товари (роботи та послуги) (графа 3);

- у графі 5 зазначаються реквізити документа, який підтверджує понесені витрати, що безпосередньо пов’язані з отриманим доходом, зокрема, платіжні доручення, прибуткові касові ордери, квитанції, фіскальні чеки, акти закупки, акти виконаних робіт, наданих послуг та інші первинні документи, що засвідчують факт оплати;

- у графі 6 відображається сума витрат, які документально підтверджені та безпосередньо пов’язані з отриманням доходу за підсумками дня.

Якщо дохід отримано в одному місяці, а витрати, пов’язані з його отриманням понесені у наступному, то за підсумком дня по факту отримання доходу/понесення витрат (на підставі первинних документів) відповідно заповнюється графа 2 «Сума доходу, отриманого від здійснення господарської діяльності» та графа 6 «Сума витрат, пов’язаних з придбанням товарів (робіт, послуг)».

У графі 7 відображається сума витрат на оплату праці та нарахування на оплату праці найманих осіб, понесені у звітному місяці, протягом якого отримано дохід, але, якщо дохід у звітному місяці не отримувався, то графа 7 «Сума витрат на оплату праці найманих осіб» Книги не заповнюється.

У графі 8 відображається сума фактично понесених інших витрат, безпосередньо пов’язаних з одержанням доходу, які не зазначені в графах 6 та 7, зокрема, витрати на сплату послуг, зв’язку, орендних та комунальних платежів, тощо, які повинні бути документально підтверджені у гр.5.

Також, у графі 8 підприємець на загальній системі оподаткування відображає суми сплаченого за себе ЄВ.

Сплачені суми платежів за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності по факту їх сплати на підставі підтверджуючих документів, також відображаються у графі 8.

У графі 9 зазначається сума чистого оподатковуваного доходу (різниця між доходом за звітний період (графа 4) та понесеними витратами від провадження господарської діяльності (графи 6, 7, 8)).

Однак, у разі якщо результатом розрахунку буде від’ємне значення, то графа 9 Книги прокреслюється.

Підприємці, які зареєстровані платниками ПДВ у Книзі, суми доходів і витрат відображають без ПДВ.

У разі нереєстрації (неведення) Книги обліку доходів та витрат до ФОП застосовуються штрафні санкції, передбачені ст. 121 ПКУ (510 грн., 1020 грн.) та ст. 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (штраф від 3 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а при накладенні штрафу протягом року за те ж порушення – від 5 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).

Зазначена норма передбачена п. 177.2, п. 177.10 ст. 177; п. 178.6 ст. 178 ПКУ та «Порядком ведення Книги фізичними особами- підприємцями на загальній системі оподаткування», затвердженим наказом Міндоходів від 16.09.2013 № 481.

 

Дії підприємця – спрощенця у разі зміни місця здійснення діяльності

До реєстру платників єдиного податку вносяться відомості про платника єдиного податку, зокрема, місце провадження господарської діяльності.

Платники єдиного податку у разі зміни відомостей, внесених до реєстру платників єдиного податку, мають надати заяву, до якої, зокрема, включаються відомості про зміну місця провадження господарської діяльності.

Заява подається платниками єдиного податку першої і другої груп не пізніше 20 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни ( п.298.5 ст.298 ПКУ). Платниками єдиного податку третьої групи заява подається разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни ( п.298.6 ст.298 ПКУ).

 

Витрати ФОП на загальній системі: пально-мастильні матеріали

ФОП на загальній системі оподаткування має право включити до складу витрат вартість використаних пально-мастильних матеріалів. ФОП відображає ці витрати після одержання доходу, який безпосередньо пов’язаний з понесеними витратами від здійснення підприємницької діяльності, на підставі документально підтверджених первинних документів. Такими документами, зокрема, є угоди, акти виконаних робіт (наданих послуг), товарно-транспортні накладні, розрахункові документи тощо.

Нагадаємо: порядок оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців визначено статтею 177 ПКУ.Згідно з пунктом 177.2 ПКУ об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця.Пунктом 177.4 ПКУ визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, зокрема, витрати, до складу яких включається вартість палива й енергії, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об’єкта витрат.

 

Єдиний податок сплачено не вчасно: яку відповідальність передбачено

У разі якщо ФОП - платник єдиного податку не сплачує (не перераховує) авансові внески єдиного податку у порядку та строки, визначені ПКУ, такий платник притягується до відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 50 % ставки єдиного податку, обраної платником єдиного податку. Після закінчення встановлених ПКУ строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Відповідно до пп. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків, пеня нараховується після закінчення 90 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання.

На суму грошового зобов’язання, визначеного цим підпунктом (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 % річних облікової ставки Нацбанку України, чинної на кожний такий день.

 

Якщо у громадян реєстраційні дані зазнали змін

Якщо у вас змінились реєстраційні дані, зокрема місце проживання, у такому випадку, згідно з вимогами ст.70 ПКУ, громадяни зобов’язані протягом місяця подати до державної податкової інспекції заяву (форма 5-ДР) для внесення відповідних оновлених даних у ДРФО – платників податків.

Завдяки своєчасно внесеної достовірної інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб формуються нарахування про суми податків, а саме, земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та транспортного податку.

Таким чином, громадяни зможуть виконати свій обов’язок зі сплати податків, не порушуючи граничні терміни сплати, та уникнути фінансових санкцій.Отож, у разі зміни своїх реєстраційних даних, зокрема прізвища, імені, по батькові або місця проживання (реєстрації), необхідно невідкладно звернутися до ОДПІ та подати заяву за формою 5-ДР за місцем нової реєстрації (проживання).

Прочитано 162 раз

Оставить комментарий

Убедитесь, что вы вводите (*) необходимую информацию, где нужно
HTML-коды запрещены