Понедельник, 07 мая 2018 11:49

Новини Лозівської ОДПі від 07.05.2018

Автор
Оцените материал
(0 голосов)

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

 

Інформація про розмір ставок земельного податку - на веб-порталі ДФС

На офіційному веб-порталі ДФС зведена інформація про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів на відповідних територіях оприлюднюється не пізніше 15 липня поточного року. Таку інформацію вперше буде оприлюднено на 2019 рік не пізніше 15 липня 2018 року. При цьому оприлюднення зведеної інформація про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів на відповідних територіях на 2018 рік нормами ПКУ не передбачено.

 

Увага! Зміни у декларації з ПДВ – у новій редакції викладено додатки 1, 5 та 9

Мінфін наказом від 23.03.2018  р. № 381 (зареєстрований в Мін'юсті 16.04.2018 р. за №451/31903):

1) Затвердив зміни до форми декларації з ПДВ. У новій редакції викладені:

  • Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (додаток 1)

  • Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (додаток 5);

  • Розрахунок податкових зобов'язань за операціями, визначеними в статті 16-1 Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України", та питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів (додаток 9).

2) Вніс зміни до Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ.

Щодо додатка 1 уточнено, що у разі коригування ПЗ у зв’язку із збільшенням суми компенсації за звітний (податковий) період на підставі розрахунків коригування, складених у звітному (податковому) періоді та не зареєстрованих в ЄРПН на дату подання декларації, заповнюється таблиця 1.1 (Д1) (додаток 1).

Відомості про коригування ПЗ у разі збільшення суми компенсації за минулі звітні (податкові) періоди на підставі розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 липня 2015 року та не зареєстрованих в ЄРПН, зазначаються у таблиці 1.2 (Д1) (додаток 1), крім розрахунків коригування, які складені у звітному (податковому) періоді, за який подається така декларація, та які не зареєстровані в ЄРПН, що зазначені у таблиці 1.1 (Д1) (додаток 1).

 

Республіку Болгарію виключено з переліку держав, операції з резидентами яких визнаються контрольованими для цілей трансфертного ціноутворення

25.04.2018 набрала чинності постанова КМУ від 11.04.2018 № 295 «Про внесення зміни в додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 р. № 1045» (далі – Постанова № 295), якою з переліку держав (територій), операції з резидентами яких визнаються контрольованими для цілей трансфертного ціноутворення, виключено Республіку Болгарія.

 

З 1 липня 2018 року запроваджуються нові зразки акцизних марок на тютюнові вироби

Постановою КМУ від 04.04.2018 № 257 «Деякі питання маркування тютюнових виробів» (далі – Постанова № 257) додатково до діючих зразків марок акцизного податку для сигарет з фільтром та без фільтра, цигарок вітчизняного та імпортного виробництва затверджено нові зразки марок акцизного податку для інших тютюнових виробів вітчизняного виробництва і для інших тютюнових виробів імпортного виробництва.

Нові зразки запроваджуються з 1 липня 2018 року.

Відповідні зміни, зокрема, внесені до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою КМУ від 27.12.2010 № 1251 зі змінами.

Постанова № 257 приводить у відповідність із ПКУ зі змінами та доповненнями питання виготовлення марок акцизного податку та маркування тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва.

Текст Постанови № 257: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/deyaki-pitannya-markuvannya-tyutyunovih-virobiv

Антикорупційний сервіс «Пульс»

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Переваги користування сервісом «Електронний кабінет платника»

 Лозівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області звертається до платників податків юридичних та фізичних осіб – бережіть свій час, скористайтесь сервісом ДФС України «Електронний кабінет платника податків».

Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків та ДФСУ з використанням сучасних інформаційно – комунікаційних технологій.
Модернізований «Електронний кабінет платника» складається з двох функціональних частин – відкритої (загальнодоступної) та закритої (особистий кабінет).
Користуватися відкритою частиною «Електронного кабінету платника» можна без ідентифікації особи, тобто без електронного цифрового підпису. Через відкриту частину платник податків має можливість скористатися інформацією із загальнодоступних реєстрів; отримати інформацію про граничні терміни сплати податків, зборів, обов’язкових платежів та подання звітності; отримати контакти та адреси центрів обслуговування платників; ознайомитись з новинами Д
ФСУ;  скористатися іншою корисною інформацією.
У приватній частині,  після ідентифікації особи за допомогою електронного цифрового підпису, платнику надається можливість скористатися індивідуальним податковим календарем; переглянути та перевірити свої облікові дані; створити запит для отримання інформації; переглянути стан розрахунків з бюджетом; скористатися сервісами системи «Електронного адміністрування ПДВ»,  подавати заяви та отримувати в електронному вигляді довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами фіскальної служби, тощо.
Переваги Електронного кабінету платника податків - це можливість працювати на безоплатній основі та у будь – який час, отримувати необхідну інформацію з органів ДФС  в режимі онлайн, можливість подання звітності в електронному вигляді, та основна перевага - це економія часу.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

 

Особливості звітування з податку на прибуток за І квартал 2018 року – у роз’ясненні ДФС

Офіс великих платників податків ДФС інформує, що ДФСУ листом від 02.05.2018 р.  №12911/7/99-99-15-02-01-17 надала роз'яснення щодо звітування з податку на прибуток підприємств за І квартал 2018 року.

 

За якою формою звітувати за І квартал?

ДФСУ нагадала, що з 1 січня 2018 року набули чинності зміни до ПКУ, внесені Законом № 2176  та Законом №2245-VIII. Про основні зміни йшлося раніше у листі ДФС від 31.01.2018 р. № 2834/7/99-99-15-02-01-17.З метою реалізації положень п. 7 розділу II Закону № 2245 ДФС розроблено проект наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств».  Але наразі цей проект не затверджено. 

У зв’язку з цим декларацію з податку на прибуток підприємств за І квартал 2018 року треба подавати за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 20.10.2015 р. №897 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.04.2017 № 467).

 

Як скласти та подати доповнення до декларації?

Податківці у листі рекомендували скористатися нормами п. 46.4 ПКУ. Нагадаємо, що за  нею, якщо платник податків вважає, що форма податкової декларації, визначена контролюючим органом, збільшує або зменшує його податкові зобов’язання, всупереч нормам Кодексу з такого податку, він має право зазначити цей факт у спеціально відведеному місці в податковій декларації.

Тож у разі необхідності платник податків може подати разом з декларацією доповнення до неї. Вони складаються у довільній формі та вважатимуться її невід’ємною частиною. В цьому доповненні слід розшифрувати суми та показники, що враховані для визначення об’єкта оподаткування та податку на прибуток відповідно до положень ПКУ, що набули чинності у 2018 році.

 

Граничний строк подання декларації за І квартал 2018 року

За загальними правилами податкова декларація з податку на прибуток подається до податкового органу за місцем свого обліку за звітний квартал - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу.Отже, граничний термін подання декларації з податку на прибуток підприємств за І квартал 2018 року - 10 травня 2018 року.

 

Чи можливо здійснити процедуру реєстрації в АЦСК ІДД через мережу Інтернет без особистої присутності в центрі?

Процедура отримання послуг електронного цифрового підпису від АЦСК ІДД не передбачає можливість реєстрації заявників через мережу Інтернет.

Відповідно до вимог Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту заявник, або його довірена особа, мають бути особисто присутніми під час процедури реєстрації.

Детальну інформацію щодо процедури реєстрації можна переглянути на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД http://www.acskidd.gov.ua у розділі «Реєстрація користувачів».

 

Які дії платника, якщо при підписанні документу виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено»?

Необхідно перевірити:

- який ключ ЕЦП використовується першим? (вірна послідовність підписів для податкової звітності: бухгалтер-директор-електронна печатка);

- правильність введення паролю, а саме регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи);

- чи набраний пароль відповідає ключу, якій використовується (наприклад, пароль до ключа бухгалтера використовується тільки з ключем бухгалтера).

- чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа.

У разі, якщо жодна з рекомендацій не допомогла вирішити проблему необхідно звернутися до представництва АЦСК ІДД, в якому були отримані послуги ЕЦП, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідні йому посилені сертифікати.

 

Основні засоби тимчасово ввозяться на митну територію України: що з ПДВ?

Згідно з п. 206.7 ст. 206 ПКУ до операцій із ввезення товарів на митну територію України у митному режимі тимчасового ввезення застосовується умовне повне звільнення від оподаткування ПДВ або умовне часткове звільнення від оподаткування ПДВ за умови дотримання вимог та обмежень, встановлених главою 18 МКУ, а саме:

- умовне повне звільнення від оподаткування застосовується до товарів та в порядку, визначених ст. 105 МКУ (пп. 206.7.1 п. 206.7 ст. 206 ПКУ);

- умовне часткове звільнення від оподаткування застосовується до товарів та в порядку, визначених ст. 106 МКУ. Сплачені суми ПДВ включаються платником ПДВ до складу ПК у звітному (податковому) періоді, в якому було сплачено податок (пп. 206.7.2 п. 206.7 ст. 206 ПКУ).

 

Анульовано платника ПДВ: відповідальність продавця за відсутність реєстрації податкової накладної

Пунктом 184.2 ст. 184 ПКУ визначено, що анулювання реєстрації платника ПДВ здійснюється на дату, зокрема, що передує дню втрати особою статусу платника ПДВ.

З моменту анулювання реєстрації особи як платника податку така особа позбавляється права на віднесення сум податку до податкового кредиту, складання податкових накладних (п. 184.5 ст. 184 ПКУ).

Якщо реєстрацію платника ПДВ – продавця анульовано до сплину терміну реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, визначеного п. 201.10 ст. 201 ПКУ, то штрафна санкція до такого платника не застосовується.

 

Зареєстрували помилкову накладну з порушенням термінів? Сплатіть штраф!

В ІПК від 25.04.2018 р. №1855/6/99-99-12-02-01-15/ІПК розглянули ситуацію, коли СГ помилково зареєстрував податкову накладну, при цьому порушивши терміни реєстрації.

Якщо ПН була складена з неправильною датою, вона визнається помилковою та підлягає сторнуванню шляхом складання РК до неї, з подальшим складанням нової ПН з правильною датою.

Якщо така помилкова накладна була зареєстрована з порушенням термінів (наприклад, помилково вказали минулий місяць чи рік), то незважаючи на статус «зайво складеної» накладної, до платника податків однаково будуть застосовуватись штрафні санкції за п. 120-1 ПКУ.

 

Чи зобов’язані ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування і надають послуги з перевезення пасажирів таксі, при розрахунках готівкою застосовувати РРО?

Відповідно до абзацу четвертого п. 177.10 ст. 177 ПКУ фізичні особи – підприємці (далі – ФОП), які перебувають на загальній системі оподаткування. застосовують реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) відповідно до Закону № 265).

Згідно із п. 1 ст. 3 Закону № 265 СГ, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Електронний таксометр – РРО, який додатково забезпечує попереднє програмування тарифів за проїзд та облік вартості наданих послуг з перевезень пасажирів (ст. 2 Закону № 265).

Отже, ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування і надають послуги з перевезення пасажирів в автомобілях-таксі, при розрахунках із пасажирами готівкою повинні застосовувати належним чином зареєстровані РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.

 

Платником податків у відрядженні надміру витрачено кошти, які не повернуто у встановлені законодавством строки: чи застосовується підвищуючий коефіцієнт при визначенні бази оподаткування?

Відповідно до п. 164.5 ст. 164 ПКУ під час нарахування (надання) доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з ПКУ, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою:

К = 100 : (100 - Сп),

де К – коефіцієнт;

Сп – ставка ПДФО, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування.

У такому самому порядку визначаються об’єкт оподаткування і база оподаткування для коштів, надміру витрачених платником ПДФО на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки.

Крім того, згідно з пп. 164.2.11 п. 164.2 ст.164 ПКУ сума надміру витрачених коштів, отриманих платником ПДФО на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки, розмір якої обчислюється відповідно до п. 170.9 ст. 170 ПКУ, включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника ПДФО. 

 

Новоутворені сільськогосподарські товаровиробники можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи з наступного року за певних умов

Відповідно до пп. 291.4.7 п. 291.4 ст. 291 ПКУ новоутворені сільськогосподарські товаровиробники можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи з наступного року, якщо частка сільськогосподарського товаровиробництва, отримана за попередній податковий (звітний) рік, дорівнює або перевищує 75 відсотків.

При цьому згідно з п. 294.2 ст. 294 ПКУ попередній податковий (звітний) рік для новоутворених сільськогосподарських товаровиробників – період з дня державної реєстрації до 31 грудня того ж року.

 

У разі внесення змін у дані, що вказуються у довідці за формою № 34-ОПП, така довідка підлягає заміні

Відповідно до п. 9.4 розділу ІХ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зі змінами та доповненнями (далі – Порядок) у разі внесення змін у дані, що вказуються у довідці за формою № 34-ОПП «Довідка про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру» (найменування (прізвище, ім’я, по батькові), місцезнаходження (місце проживання) платника податків, керівника контролюючого органу, в якому платник податків перебуває на обліку, тощо), довідка за формою № 34-ОПП підлягає заміні у контролюючому органі.

Для отримання нової довідки платник податків подає до контролюючого органу за основним місцем обліку звернення із зазначенням причин заміни та доданою до нього старою довідкою. Контролюючий орган протягом двох робочих днів після такого звернення видає (надсилає) платнику податків нову довідку.

У такому самому порядку видається дублікат довідки замість зіпсованої чи втраченої або копія довідки. У разі втрати довідки нова довідка видається за заявою платника податків, у якій надані пояснення і викладені обставини втрати довідки або до якої додані документи, що підтверджують факт втрати довідки.

Про видачу кожної довідки за формою № 34-ОПП робиться запис у журналі за формою № 14-ОПП, а відповідний запит зберігається у реєстраційній частині облікової справи платника податків.

 

Який розмір граничної суми готівки при розрахунках підприємства з іншим підприємством на протязі одного дня ?

Відповідно до п. 6 розділу ІІ Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.2017 № 148 (далі – Положення № 148), СГ мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами, зокрема між собою – у розмірі до 10 000 (десяти тисяч) грн включно.

Платежі понад установлені граничні суми необхідно проводити через банки або небанківські фінансові установи, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку, шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської фінансової установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку. Кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.

Слід зазначити, що обмеження, встановлене в абзаці другому п. 6 розд. II Положення № 148, стосується також розрахунків під час оплати за товари, придбані на виробничі (господарські) потреби за рахунок готівки, одержаної за допомогою електронного платіжного засобу.

 

Матеріальна допомога: коли є ЄСВ

Відповідно до п. 1 частини першої ст. 7 Закону про ЄСВ базою нарахування ЄВ для роботодавців є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати. У тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону про оплату праці.
Порядок нарахування та сплати єдиного внеску визначено Інструкцією №449, згідно пп. 5 3 розділу IV якої визначення видів виплат, що відносяться до основної, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні єдиного внеску передбачено Інструкцією № 5.
Крім того, пп. 14 розділу І Переліку № 1170 встановлено, що матеріальна допомога разового характеру, що надається окремим працівникам у зв’язку із сімейними обставинами, на оплату лікування, оздоровлення дітей, поховання (коли необхідність її отримання виникла раптово, за умови подання заяви, а її розмір визначається адміністрацією підприємства) не є базою нарахування
ЄВ.
Водночас згідно з пп. 2.3.3. п. 2.3 розділу 2 Інструкції № 5 матеріальна допомога, що має систематичний характер, надана всім або більшості працівників (на оздоровлення, у зв’язку з екологічним станом, крім сум, зазначених у п.3.31 розділу 3 цієї Інструкції) відноситься до заробітної плати, як інші заохочувальні та компенсаційні виплати, а отже, є базою нарахування єдиного внеску.

 

В якому органі слід стати на облік платнику податків - юридичній особі, у якого місцезнаходження, місце розташування офісу та виробничих приміщень знаходяться у різних районах

Згідно з пунктом 63.3 статті 63 ПКУ, платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Статтею 93 Цивільного кодексу України визначено, що місцезнаходження юридичної особи - це фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Таким чином, юридична особа повинна стати на облік в контролюючому органі за місцем розташування офісу, - це його основне місце обліку, а також в контролюючому органі за місцем розташування (реєстрації) підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність - це неосновне місце обліку.

 

Дохід юридичної особи - платника єдиного податку 3-ї групи
Доходом юридичної особи- платника єдиного податку є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ. До обсягу доходу платника єдиного податку включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг) - п. 292.3 ст. 292 ПКУ.
Безоплатно отримані – це товари (роботи, послуги), надані платнику єдиного податку згідно з письмовими договорами дарування та іншими письмовими договорами, укладеними згідно із законодавством, за якими не передбачено грошової або іншої компенсації вартості таких товарів (робіт, послуг) чи їх повернення, а також товари, передані платнику єдиного податку на відповідальне зберігання і використані таким платником єдиного податку – це визначено п.292.3 ст.292 ПКУ.
До доходу платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість за звітний період також включається сума кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.
До суми доходу платника єдиного податку третьої групи за звітний період включається вартість реалізованих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг), за які отримана попередня оплата (аванс) у період сплати інших податків і зборів, визначених ПКУ.

За вибором платника податків індивідуальна податкова консультація надається в усній або письмовій формі

 За вибором платника податків індивідуальна податкова консультація (ІПК) надається в усній або письмовій формі.
І
ПКнадаються:
в усній формі – контролюючими органами та державними податковими інспекціями;
у письмовій формі – контролюючими органами в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
І
ПК, надана в письмовій формі, підлягає реєстрації в єдиній базі ІПК та розміщенню на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, без зазначення найменування (прізвища, ім’я, по батькові) платника податків, коду згідно з ЄДРПОУ (реєстраційного номера облікової картки) та його податкової адреси.
Єдиний реєстр
ІПК розміщено на офіційному веб-порталі ДФСУкраїни за посиланням: Головна/Електронний кабінет/Реєстри/Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій.     За зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.
Звернення платників податків на отримання
ІПК в письмовій формі повинно містити:
найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;
код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;
підпис платника податків;
дату підписання звернення.
На звернення платника податків, що не відповідає зазначеним вимогам, податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України «Про звернення громадян».
Уповноважена особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, може прийняти рішення про продовження строку розгляду звернення на отримання
ІПК понад 25-денний строк, але не більше 10 календарних днів, та письмово повідомити про це платнику податків до закінчення строку, визначеного абзацом першим п. 52.1 ст. 52 ПКУ.

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

 

Хто нараховує, утримує та сплачує податки, якщо фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність, отримує дохід від юридичної особи?

Відповідно ПКУ під час виплати СГ – податковими агентами, фізичним особам, які провадять незалежну професійну діяльність, доходів, безпосередньо пов’язаних з такою діяльністю, податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) у джерела виплати не утримується у разі надання такою фізичною особою копії довідки про взяття її на податковий облік як фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність. Це правило не застосовується у разі нарахування (виплати) доходу за виконання певної роботи та/або надання послуги згідно з цивільно-правовим договором, відносини за яким встановлено трудовими відносинами, а сторони договору можуть бути прирівняні до працівника чи роботодавця відповідно до підпунктів 14.1.195 та 14.1.222 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.

Податковим агентом щодо ПДФО є юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента – юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов’язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV ПКУ, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність податковим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому ст. 18 та розділом IV ПКУ (пп. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані вести облік доходів та витрат від такої діяльності.

Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, подають податкову декларацію за результатами звітного року відповідно до розділу VI ПКУ у строки, передбачені для платників ПДФО. Остаточний перерахунок ПДФО за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними в податковій декларації.

Отже, якщо фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність та відповідно до норм ст. 178 ПКУ подає податковому агенту довідку про взяття її на податковий облік, то при виплаті доходу податковий агент не утримує з неї ПДФО, а фізична особа включає такий дохід до річної податкової декларації та самостійно нараховує і сплачує ПДФО.

 

Чи може «спрощенець» здавати в оренду частину нерухомості як фізична особа, а іншу частину як платник єдиного податку?

Не можуть бути платниками єдиного податку, зокрема, фізичні особи – підприємці, які надають в оренду житлові приміщення чи їх частини, загальна площа яких перевищує 100 кв м, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) чи їх частини, загальна площа яких перевищує 300 кв м.

Власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законом. Вказане положення також стосується використання майна, яке надається в оренду підприємцем на спрощеній системі оподаткування (п.1 ст.320 ЦКУ).

Отже, фізична особа, якій належить нерухоме майно (житлового або нежитлового призначення), загальна площа якого не перевищує вищезазначені норми, не має права надавати одну частину нерухомого майна в оренду як фізична особа - не суб’єкт господарювання, а іншу частину як фізична особа - підприємець на спрощеній системі оподаткування.

Така фізична особа може надавати нерухоме майно (житлового або нежитлового призначення) в оренду як фізична особа - підприємець на спрощеній системі оподаткування або як фізична особа - не суб’єкт господарювання.

Зазначена норма передбачена п.п.291.5.3 ст..291 ПКУ.

 

Помилка у звітності, можуть бути штрафні санкції

Приватні підприємці при заповненні декларацій платників єдиного податку третьої групи допускають помилки, які можуть привести до донарахування податкового зобов’язання та застосування штрафних санкцій під час проведення камеральних перевірок контролюючими органами.

Так, поширеною помилкою є подання декларацій, в яких невірно зазначається звітний податковий період, за який подається податкова декларація.

Наприклад, якщо фізична особа - підприємець платник єдиного податку третьої групи (ставка 5%) подає декларацію за місяць, а не за квартал, як це визначено п. 294.1 ст. 294 ПКУ та така податкова декларація не вважається поданою, оскільки не відповідає звітному періоду.

Слід зазначити, що податкова декларація складається наростаючим підсумком з урахуванням норм пп. 296.5 і 296.6 ст. 296 ПКУ (п.296.7 ст. 296 ПКУ).

Якщо при поданні наступної декларації платник єдиного податку в рядку «13» розділу VI Декларації визначає суму єдиного податку нарахованого за попередній звітний період (визначеної в декларації за місяць), це призводить до заниження суми податкового зобов’язання по єдиному податку, оскільки попередня декларація не вважається поданою.

В зв’язку з чим, під час проведення камеральної перевірки декларації контролюючим органом буде встановлено порушення п. 293.3 ст.293 та п. 296.7 ст.296 ПКУ, донараховано податкове зобов’язання та застосовано штрафні санкції.

 

Члени фермерського господарства зобов’язані щоквартально сплачувати ЄВ за себе

Згідно з п. 1 Додатка 1 до Порядку відкриття аналітичних рахунків для обліку операцій по виконанню бюджетів в системі Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Державної казначейської служби України від 27.12.2013 № 217 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 217), символ звітності (рахунку) відповідає коду класифікації доходів бюджету і кодується згідно із Довідником відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету, затвердженим наказом Державного казначейства України від 15.01.2007 № 5 .

При перерахунку ЄВ символ рахунку (цифри з шостої по восьму номеру рахунку) відповідає категорії платника ЄВ.

Відповідно до п. 5 прим. 1 частини першої ст. 4 Закону № 2464) починаючи з 01.01.2018 членів фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, визначено платниками ЄВ.

Такі платники зобов’язані сплачувати за себе ЄВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ (абзац третій частини восьмої ст. 9 Закону № 2464).

Інформація стосовно символів рахунків для зарахування в органах ДФС ЄВ розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України у розділі «Реєстри» за посиланням: Головна>Довідники, Реєстри, Переліки>Реєстри>Реєстр рахунків для сплати єдиного внеску.

Так, у разі сплати ЄВ страхувальниками за себе (крім осіб, які беруть добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування) використовується символ рахунку – «204».

Враховуючи вищевикладене, для зарахування в органах ДФС ЄВ, сплаченого членами фермерського господарства за себе, використовується символ рахунку – «204».

 

Тимчасова споруда у власності фізичної особи – підприємця: що із платою за землю?

ФОП повинна мати паспорт прив’язки ТС і така фізична особа повинна мати правовстановлюючі документи на земельну ділянку (свідоцтво про право власності або користування чи договір оренди земельної ділянки), відповідно до яких і розраховується плата за землю.

 

Фіскальні органи не нарахували земельний податок: чи понесе відповідальність фізична особа

Якщо контролюючий орган не надіслав податкове (податкові) повідомлення-рішення у строки, встановлені ст. 287 ПКУ, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої ПКУ за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання (п. 287.9 ст. 287 ПКУ).

Податкове зобов’язання з земельного податку може бути нараховане за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених п. 102.1 ст. 102 ПКУ (п. 287.10 ст. 287 ПКУ).

 

Батьки трьох і більше неповнолітніх дітей мають пільги з земельного податку

Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб наведено в ст. 281 ПКУ. Згідно з п. 281.1 ст. 281 ПКУ серед інших від сплати земельного податку звільняються фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років. Згідно з п. 281.2 ст. 281 ПКУ звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб п. 281.1 ст. 281 ПКУ, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:

     для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;
    для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;
     для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;
     для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;
     для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.

У пільговика є декілька ділянок одного виду використання – як щодо пільги? –За нормами Податкового кодексу України (п. 281.4 ст. 281) якщо фізична особа, визначена у п. 281.1 ст. 281 Податкового кодексу України, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то їй слід самостійно обрати земельну ділянку для застосування пільги та до 1 травня поточного року обов’язково подати письмову заяву (довільної форми)про обрання/зміну земельної ділянки до ДФС за місцем знаходження земельної ділянки. Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

Приклад 1: Жінка, яка виховує трьох неповнолітніх дітей, має у власності земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства розміром 2 га, земельну ділянку під житловим будинком розміром 0,21 га та ділянку для ведення дачного будівництва розміром – 0,10 га. За нормами ПКУ така жінка має право на пільгу за всіма видами земельних ділянок, які знаходяться у її власності до моменту виповнення 18 роківодним з трьох дітей. Для реалізації права на пільгу їй слід звернутися до ДФС за місцем знаходження земельної ділянки, подати заяву про право на пільгу (в довільній формі) та надати підтвердні документи (свідоцтво про народження дітей).

 

Подарунок працівнику від роботодавця: як оподатковується податком на доходи фізичних осіб

Не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку вартість дарунків, наданих такому платнику юридичною особою або фізичною особою – підприємцем, яка у розрахунку на місяць не перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного податкового року. Таким чином, розмір неоподатковуваного доходу вартості негрошових подарунків у 2018 році становить 930,75 грн. Якщо вартість дарунків перевищує вказаний розмір, то уся їх вартість оподатковується податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах.

 

Для роздрібної торгівлі пивом необхідно отримати ліцензію та зареєструвати РРО

Пиво віднесено до алкогольних напоїв. СГ для здійснення роздрібної торгівлі пивом (в т.ч. виключно пивом), необхідно отримувати ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

Однією з умов отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями (крім столових вин) є наявність зареєстрованого належним чином реєстратора розрахункових операцій (книги обліку розрахункових операцій).

Продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється тільки закладами ресторанного господарства та спеціалізованими відділами підприємств, що мають статус закладів ресторанного господарства, підприємств з універсальним асортиментом товарів.

Отже, фізичні особи-підприємці - платники єдиного податку другої та третьої груп мають право здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив, у тому числі пива, виключно через заклад ресторанного господарства або спеціалізований відділ, що має статус закладу ресторанного харчування, за умови наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та застосування реєстратора розрахункових операцій (РРО) при проведенні розрахунків.

Водночас, дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок (РК) та книг обліку розрахункових операцій (КОРО) фізичними особами-підприємцями, які сплачують єдиний податок та здійснюють роздрібну торгівлю продовольчими товарами та пивом у пляшках і бляшанках, за умови відсутності продажу інших підакцизних товарів.

Однак, при перевищенні річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг) у розмірі 1 млн грн застосування РРО є обов’язковим. 

 

Які санкції передбачено за відсутність обов’язкового реквізиту в чеку

У разі відсутності в документі хоча б одного з обов'язкових реквізитів, а також недотримання сфери його призначення, такий документ не прийматиметься як розрахунковий (п. 3 розд. I Положення № 13). Це ж стосується такого обов’язкового реквізиту як акцизний податок.

Пунктом 1 ст. 17 Закону № 265 передбачено, що до СГ, які здійснюють розрахункові операції за порушення вимог Закону № 265, за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:

- у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об'єкті такого суб'єкта господарювання:

- вчинене вперше - 1 гривня;

- за кожне наступне вчинене порушення - 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг).

Також за порушення вимог Закону № 265 посадові особи та працівники торгівлі, громадського харчування та сфери послуг притягуються контролюючими органами до адміністративної відповідальності (ст. 26 Закону № 265).

Відповідно до ст. 155 прим. 1 КУпАП, до осіб, які здійснюють розрахункові операції з порушенням встановленого законом порядку проведення розрахунків, застосовується штраф в розмірі від 2 до 5 НМДГ та на посадових осіб - від 5 до 10 НМДГ.

Дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від 5 до 10 НМДГ і  на посадових осіб - від 10 до 20 НМДГ.

 

Внесення інформації про реєстраційний номер облікової картки платника податків до паспорта громадянина України

Відповідно до п.70.10 ст.70 ПКУ та п.10 розділу VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 №822, будь-яким контролюючим органом ДФС на прохання фізичної особи до паспорта у формі книжечки можуть бути внесені дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
До паспорта громадянина України у формі картки інформація про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків вноситься відповідно до Закону України від 20.11.2012 №5492-VI «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус».
Згідно з п.10 Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 №302 (зі змінами та доповненнями) оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обмін паспорта здійснюється територіальними органами/підрозділами Державної міграційної служби через Головний обчислювальний центр Єдиного державного демографічного реєстру у взаємодії з Державним центром персоналізації документів державного підприємства “Поліграфічний комбінат “Україна” по виготовленню цінних паперів”.
Отже, дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків до паспорта громадянина України у формі книжечки вносить контролюючий орган ДФС на прохання фізичної особи, а до паспорта громадянина України у формі картки – територіальний орган/підрозділ Державної міграційної служби через Головний обчислювальний центр Єдиного державного демографічного реєстру у взаємодії з Державним центром персоналізації документів державного підприємства “Поліграфічний комбінат “Україна” по виготовленню цінних паперів” під час його оформлення/обміну.

Прочитано 8 раз

Оставить комментарий

Убедитесь, что вы вводите (*) необходимую информацию, где нужно
HTML-коды запрещены



Anti-spam: complete the taskJoomla CAPTCHA